top of page

טיפים לשזירת פרחים נכונה

פרחים מעלים בנו הרגשה מלבלבת, חיובית, פיוס הרגשה של שמחה ואהדה של התחדשות ושל התחלות חדשות וטובות. ולא בכדי, פרחים הפכו להיות הפתח לסליחה או להבעת תודה ובכלל סימן לדברים ולזמנים מנחמים. בכל זמן נתון אם זה בשמחה או בעצב או בהעברת מסר כזה או אחר אפשר לראות את הפרחים כשחקן ראשי. למשל בחתונה, הכלה צועדת לעבר החופה עם זר פרחים מלבלב, עוד דוגמא, כאשר מישהו חולה ורוצים לתת לו הרגשה מנחמת וחמימה. כמובן יש עוד המון אירועים בחיי היום יום שפרחים מהווים חלק ניכר ברקע.


שזירת פרחים

שזירת פרחים בזמן הקורונה

בזמן מגפת הקורונה שבאה עלינו לטובה ולרעה למדנו איך לעשות דברים בבית, איך ליצור משהו משלנו, חודשים ארוכים היינו בבית באי וודאות, חלקנו יצאו לחל"ת כך שגם הפרנסה נפגעה לצד השפיות . לא נשכח שחלקנו עם ילדים קטנים בבית וממש מדובר בסיר לחץ אמיתי, כדי להפיג את המתחים הרבה אנשים החלו ליצור עם הידיים, דברים שפעם אפילו לא היו מעלים במוחם לעשות לפני כן. בעזרת האינטרנט המופלא ובעזרת המון סרטונים אנשים פנו לנישה מאוד רחבה - פרחים


אז איך שוזרים פרחים בצורה טובה ויפה

קודם כל נבחר את הפרחים שאנחנו רוצים לשזור וניקח בחשבון שמעבר לפרחים עצמם אנחנו יכולים להשתמש גם בצמחים, בגבעולים ואף אביזרים שונים כמו בובת ציפור או פרפר. פורסים לפנינו. את הפרחים ומתחילים בסדר שנראה לנו טוב, כמובן שגם אפשר "לשחק" עם הגבהים של הפרח.

את שלב ההרכבה מומלץ לעשות מלב הזר, זאת אומרת להחליט אילו פרחים יהיו במרכז, בדרך כלל ניקח את הפרחים בעלי הצבע הדומיננטי ביותר או את הצמח אשר בולט בצורתו ומשם נתחיל לצאת החוצה.


לאן הזר? – התאמת הזר למקום

צריך לקחת בחשבון לאן בסוף הזר יגיע, גם אם מדובר בזר פרחים שיהיה בסלון או בפינת האוכל בבית שלנו או אם זה זר פרחים עבור חבר או מכר, או משפחה כדאי לקחת בחשבון את המיקום שהוא יוצב ועל האדם לו אליו הזר מיועד.


האם מדובר בזר שישתלב באווירה ביתית? ואם כן רצוי לקחת בחשבון את צבע הרהיטים שיש כבר בבית, אולי צבע הווילונות ואולי בכלל רוצים "לשבור" את הצבעים הקיימים והולכים על הצבעים ההפוכים. ואולי בכלל סידור הפרחים שלנו דווקא יגיע למשרד? ואם זה למשרד, אז המשרד של מי? של בן או בת הזוג? משרד של חברה כדי למסור לה מזל טוב?


התשובות לשאלות אלו יעזרו לנו לתת את הטון והגוון הנכון במהלך השזירה. בנוסף, אם הזר מיועד למתנה כדאי להשקיע מחשבה בהתאמת הזר לאדם. אפשר לשאול כמה שבועות לפני כן משהו הפרח אהוב עליו או עליה או אולי איזה ריח מעדיפים והאהוב במיוחד וכך בעצם לשלב את הפרח או הצמח בזר שאנחנו שוזרים.


הבעת רגשות דרך שזירת פרחים

כמו בכל דבר ועניין שאנחנו עוסקים גם כאן בשזירת פרחים רצוי ואף מומלץ לתת לידי ביטוי את הרגשות שלנו. כמובן שעצם זה שאנחנו מכינים זר מביע על רגש כזה או אחר כמו, הכרת תודה, אהבה, שמחה ועוד.


הכוונה ברגש מסוג זה, היא בחירת הפרח. ישנה תורה שלמה שמסבירה מה כל פרח מביע ומה כל צבע נותן לנו להרגיש. הרי שפרח מצית בנו כמה חושים בו זמנית, חוש הראיה, חוש הריח וחוש המישוש – כל אלו גורמים לנו להתרוממות רוח ולכן נרצה לעשות זאת לאחר שכבר הכנו "שיעורי בית".


לאחר שעשינו זאת כמובן הגענו כמעט לחלק הסופי והוא עיטוף הזר. גם כאן כמו בכל השלבים הקודמים כדאי לשים לב שאנחנו מכוונים למטרה, זאת אומרת שאם אנחנו רוצים להביע תודה למנהל לצורך הדוגמא, לא נרצה לעטוף בצבעים של ורוד או אדום, אלא אולי צבע יותר ניטרלי כמו צבע כחול או צבע כסף. כל זאת כמובן בהתאמה לצבעי הפרחים שבחרנו.


לסיכום – טיפ קטן להארכת ימי הזר

אחרי שעבדנו קשה והכנו זר פרחים בשזירה אישית, כדאי לגייס עוד מאמץ אחרון שיעזור לזר להאריך ימים. הסירו את העלים בתחתית הגבעולים וגזרו אותם בצורה אלכסונית, באופן זה מים יגיעו בקלות אל הצמח והפרחים לא ינבלו מהר. בנוסף, חשוב שלא לחשוף את הזר לטמפרטורה גבוהה ולשמור על תנאים שמתאימים לצמחים אותם בחרתם. אם הזר יינתן כשי, דאגו להעביר הנחיות מתאימות כדי לוודא כי המתנה בה השקעתם תחזיק מעמד למשך זמן.



341 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מוצרים נוספים שעשויים לעניין אותך

זר ורדים ושושן צחור משגע

195.00 ₪

white-bg
Ribbon
זר ירוק עם לבן

350.00 ₪

white-bg
חדש
זר ירוק צבעוני

289.00 ₪

white-bg
Ribbon
זר סגול ולבן

259.00 ₪

white-bg
Ribbon
זר פרחים - בחירת השוזרות

200.00 ₪

white-bg
Ribbon
זר פרחים לראש יום הולדת - בחירת השוזרת

150.00 ₪

white-bg
Ribbon
זר פרחים צבעוני

249.00 ₪

white-bg
Ribbon
זר פריחה צבעונית

259.00 ₪

white-bg
Ribbon
זר צבעוני

220.00 ₪

white-bg
Ribbon
זר צבעוני מיקס

250.00 ₪

white-bg
Ribbon
זר צבעוני צהוב אדום

249.00 ₪

white-bg
Ribbon
סידור פרחים מעוצב

379.00 ₪

white-bg
Ribbon
סידור פרחים צבעוני גבוה

790.00 ₪

white-bg
חדש
<
<
bottom of page