top of page

7 דברים (מפתיעים!) שלא ידעתם על סוקולנטים

הם מצטלמים מהמם בסט צילומים ובמיוחד לאינסטוש, מתאימים לכל סגנון עיצוב ושורדים בכל תנאי מזג האוויר – כן גם בתוך הבית. הכירו את הסוקולנטים שהפכו לטרנד עולמי בתחום הצמחייה, כזה שכל חובב צמחים חייב ובמיוחד אלה שלא ממש יודעים לתחזק צמחים. אם גם אתם נדבקתם בטרנד, יש כמה דברים שכדאי לדעת על הצמחים שהפכו למתנה הנחשקת ביותר.


סוקולנטים

ישנם כ- 10 אלפים זנים של סוקולנטים

הם בהחלט דומים אחד לשני עד כדי שאפשר להתבלבל, אבל הם ממש לא בני אותה משפחה, אלא קיימים מעל 60 משפחות של סוקולנטים ולא פחות מ- 10 אלפים זנים מהממים. הזנים המוכרים והפופולריים הם משפחת הקקטוסים ומשפחה האלוי הנקראים גם אלוורה וישנם כאלה נדירים מאוד שקשה מאוד להשיג. עם מבחר כל כך גדול של זנים, בטוח תמצאו את הסוקולנטים שאתם ממש אוהבים.


לא רק ירוקים, מגוון רחב של צבעים

אם חשבתם לרגע שסוקולנטים מגיעים רק בגוון ירוק, חשבו שוב. הם מגיעים במגוון צבעים, כאשר הצבע הנפוץ הוא כמובן ירוק, אבל ישנם סוקולנטים בגווני כחול, ורוד, סגול, אדום ועוד רבים. רק נאמר שבזנים הצבעוניים הצבעים משתנים לפי עונות השנה ובהתאם לחשיפה שלהם לשמש.


הם גדלים מהר ובכל התנאים

סוקולנטים נחשבים לצמחים שהכי קל לגדל, לאט לאט העלים שלהם נפתחים וגדלים כלפי מעלה או מטה, תלוי במשפחה (60 משפחות, כבר אמרנו). מלבד זאת, הם גדלים בכל תנאי מזג האוויר ולא דורשים השקיה בתדירות גבוהה, כיוון שהם מכילים תאים שאוגרים את המים. לגבי תנאי גידול, יש להשקות אותם רק כאשר המצע יבש לחלוטין ולהניח אותם במקום מוצל או חצי מוצל. אם כך, התמורה שלהם היא מינימלית והמראה -בהחלט מרשים.


הם מכניסים לחלל שמחה, אושר וגם בריאים

מלבד המראה האצילי, הסוקולנטים מכניסים לחלל שמחה ואושר ובמיוחד אם תבחרו את הזן "עץ האושר" שנראה כמו קרוסלה של עלים ואת הזן סנסיווריה הנחשב למטהר אוויר טבעי לחלוטין המשפיע על בריאות האוויר בחלל. ישנו זן נוסף המכיל אלוורה הנחשב לצמח בעל סגולות בריאותיות.


סוקולנט מלשון ״עסיסי״

אם נחשוב על זה לרגע, העלים של סוקולנטים הם עסיסיים, כך שלא פלא שהמקור של המילה סוקולנט מגיע מהמילה הלטינית sucus, שפירושה עסיסי. הצמחים הם אכן עסיסיים ובשרניים, כיוון שהם אוגרים בתוכם מים ולכן אין צורך להשקות אותם לעיתים קרובות ביחס לצמחים אחרים המגיעים עם עלים דקים יותר.


הם שורדים בכל תנאי מזג האוויר

הסוקלנטים מחזיקים מעמד בכל תנאי מזג האוויר, ובקיצור אלה צמחים שלא ״מתים״. זו הסיבה שהצמח הופך לאידיאלי כצמח נוי חוץ ופנים. כפי שאמרנו, הם אוגרים כמות גדולה של מים ויכולים להתאקלם בכל מזג אוויר – גם במרפסת, בגינה, במשרד, בחדר הרחצה ובכל מקום שתציבו אותם. רק נציין של סוקולנטים יש ציפוי גירי שקוף-לבן המגן עליהם מפני השמש הקופחת, ולכן תרגישו בנוח לשים אותם בחצר או במרפסת.


הסוקולנטים לא מושכים אליהם חרקים

החשש העיקרי מגידול צמחים בבית הוא עניין המזיקים והחרקים, אך כאשר מכניסים סוקולנטים לבית, אין כל צורך לדאוג מחרקים, כיוון שהם אינם רגישים למזיקים, מה שהופך אותם לאידיאליים לגידול בכל מקום, כן גם בחדר השינה.

1,300 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מוצרים נוספים שעשויים לעניין אותך

אכימאה

150.00 ₪

white-bg
Ribbon
אנטוריום עציץ 12

150.00 ₪

white-bg
Ribbon
גוזמניה

180.00 ₪

white-bg
Ribbon
ניצניות בכלי גודל 10

69.00 ₪

white-bg
Ribbon
סחלב ענף בודד

200.00 ₪

white-bg
Ribbon
סנסיוורה צבועה

150.00 ₪

white-bg
Ribbon
סנסיוורה צבועה זהב

150.00 ₪

white-bg
Ribbon
עציץ מעוצב

150.00 ₪

white-bg
Ribbon
עציץ קרוטון

250.00 ₪

white-bg
Ribbon
קלתאה-אינסיגנס

170.00 ₪

white-bg
Ribbon
רקפת עציץ 12

100.00 ₪

white-bg
Ribbon
<
<
bottom of page